سخنگوی طالبان: توقع و انتظار ما از ایران بیشتر است | تشخیص چگونگی نظام حکومت متعلق به افغان‌ها است آغاز انتخابات در ساعت ۸ صبح ۸ تیر | مدت زمان اخذ رأی ۱۰ ساعت است طحان نظیف: رأی مردم حق الناس است | عدد رأی هم برای نظام اهمیت دارد اجلاس وزرای خارجه «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا» در تهران آغاز به کار کرد تاکید استاندار خراسان رضوی بر رعایت بیانات مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب در روز عید غدیر به‌صورت زنده پخش می‌شود مناظره‌های ریاست‌جمهوری امشب (۴ تیر ۱۴۰۳) سه‌ساعته خواهد بود مجوز برگزاری سخنرانی نامزد‌های انتخابات در مشهد صادر شده است | استقرار ۱۹۲۰شعبه اخذ رای در مشهد+ فیلم وزارت خارجه حملات تروریستی در جمهوری داغستان روسیه را محکوم کرد وضعیت سبد رأی نامزد‌های ریاست‌جمهوری چهاردهم چگونه است؟ (۴ تیرماه ۱۴۰۳) + اینفوگرافیک نحوه برگزاری مناظره چهارم تغییر کرد (۴ تیر ۱۴۰۳) اتحادیه اروپا: بحران غزه به نقطه اوج رسیده است توافق ایران و بحرین برای از سرگیری روابط سیاسی یمن: ۲ کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار دادیم نتانیاهو : مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطین هستم خانواده‌های اسیران صهیونیست: بدون سرنگونی دولت نتانیاهو، مبادله اسرا انجام نخواهد گرفت + فیلم حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی اسرائیل یک کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد مخبر: خدمات شهید رئیسی قابل خدشه و انکار نیست
سرخط خبرها

خطیب نماز جمعه مشهد: قدرت حکومت اسلامی زمینه‌ساز ناامیدی دشمنان است | همراهی با مردم، تنها راه گره‌گشایی از مشکلات کشور

  • کد خبر: ۱۸۶۳۳۰
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
خطیب نماز جمعه مشهد: قدرت حکومت اسلامی زمینه‌ساز ناامیدی دشمنان است | همراهی با مردم، تنها راه گره‌گشایی از مشکلات کشور
خطیب نماز جمعه مشهد مقدس گفت: اگر بخواهیم این نظام پابرجا بماند و در نهایت پرچم را به حکومت مهدوی تحویل دهد، مسئولان باید قاطع عمل کنند و مرتبط با مردم باشند. چگونه یک مسئول می‌تواند درد این ملت را بفهمد و گره از کارشان باز کند درحالی که معیشت خودش مطابق با معیشت مردم نیست؟

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در تشریح ضرورت‌های برپایی حکومت اسلامی اظهار کرد: اگر یک ملت بخواهد همه ظرفیت‌های نهفته در جغرافیا و جامعه انسانی خود را به منصه ظهور و بروز برساند، این فقط در یک نظام اسلامی محقق می‌شود؛ همان‌طور که شما اخیراً مشاهده کردید که از ماهواره نور ۳ گرفته تا درمان سکته مغزی، در همه زمینه‌ها این توفیقات در این نظام ادامه دارد.

حکومت اسلامی، مایه ناامیدی دشمنان

وی افزود: عزیزان، تنها چیزی که دشمنان خدا را از ضربه زدن به دین خدا ناامید کرده است، قدرت حکومت اسلامی است. این موضوع به‌قدری برای مستکبران عالم خطرناک است که شما در تاریخ می‌بینید که از فرعون و نمرود گرفته تا معاویه و یزید، همه حکومت‌های مستکبر عالم علیه حکومت‌های الهی قیام کرده و همه ظرفیت‌های خود را به کار گرفته‌اند تا دین خدا را زمین‌گیر کنند. امروزه هم وضع به همین منوال است و آمریکا امروز به‌عنوان سردمدار طاغوت جهانی همیشه ما را تهدید به گزینه‌های روی میزش می‌کند. خدا خودشان و میزشان را باهم لعنت کند که ده‌ها سال است این گزینه‌ها روی میزشان مانده و هیچ غلطی هم نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام فرزانه با بیان اینکه به برکت حکومت اسلامی، امروزه مستضعفان عالم علیه طاغوت بسیج شده‌اند، تصریح کرد: امروز شعله‌های خشم در سرتاسر عالم علیه دشمنان دین خدا شعله‌ور شده است. اینکه امروز حزب‌الله در لبنان وجود دارد و انصارالله یمن علیه جنایتکاران سعودی ایستادگی کرده و در عین مظلومیت، ملت خود را راهبری می‌کند، همه به برکت یک نظام الهی در ایران اسلامی است. به‌زودی هم آن قدرتی که خواهد توانست دین را به‌طور مطلق حاکم کند و اسلام را در چهار گوشه عالم بگستراند، حکومت حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) خواهد بود.

شکر نعمت حکومت اسلامی واجب است

وی با اشاره به آیه ۷ سوره مبارکه ابراهیم تأکید کرد: هیچ نعمتی جای این را نمی‌تواند بگیرد، اما بازهم بر ما تکلیف است که شکر نعمت کنیم؛ همان‌طور که خداوند عالم در قرآن کریم می‌فرماید «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ وَلَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ» یعنی اگر مردم نعمت را شکر کنند، بر آن افزوده می‌شود و اگر کافر بر یک نعمت شوند، از آن‌ها سلب خواهد شد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: در شکر نعمت حکومت اسلامی، مسئولیت‌هایی وجود دارد که بر عهده مردم و مدیران وجود دارد. یکی اینکه اگر بخواهیم این نظام پابرجا بماند، هرروز به اساس دین نزدیک‌تر شود و در نهایت پرچم را به حکومت مهدوی تحویل دهد، مسئولان باید قاطع عمل کنند، مرتبط با مردم باشند و بر سختی‌های معیشتی متمرکز شوند، زیرا هیچ مشکلی امروز در کشور حل نمی‌شود مگر درگرو همراهی با ملت.

وی با اشاره به روایتی از همراهی پیامبر اسلام (ص) با امت در جنگ خندق بیان کرد: در روایت آمده زمانی که دشمن در راه رسیدن به مدینه بود و مسلمانان به توصیه سلمان فارسی در حال حفر خندق پیرامون شهر بودند، نبی مکرم اسلام (ص) هم با مردم همراهی داشت تا اینکه ظهر یک روز، زهرای مرضیه (س) با یک قرص نان به سراغ پدر بزرگوارش رفت. راوی بیان می‌کند زمانی که رسول خدا (ص) نان را در دست دخترش دید، فرمود «به‌حق آن‌که پیامبرش را بر این ملت نازل کرده، سه روز است نانی به شکم پدر تو نرسیده، اما وضع مؤمنان به دین خدا هم از این بهتر نیست پس این نان را بین جمعی از مردم تقسیم کن.» این الگوی حاکم اسلامی است. در این شرایط، چگونه یک مسئول می‌تواند درد این ملت را بفهمد و گره از کارشان باز کند درحالی که معیشت خودش مطابق با معیشت مردم نیست؟

مقاومت باید ادامه داشته باشد

حجت‌الاسلام فرزانه اظهار کرد: هرگز نباید فراموش کنیم که دشمن با وجود همه شکست‌هایی که در ۴۴ سال اخیر تجربه کرده، هنوز هم خسته و ناامید نشده است. دشمن هنوز به دنبال تراشیدن نفوذی است و اینجاست که باید همیشه نقشه توطئه‌های آمریکا برایمان روشن و مجسم باشد تا نشود آن روزی که ما مراقبت نکنیم و ببینم دستاورد همه این مقاومت‌ها از دست رفته است.

وی افزود: امروز مسائل اصلی جامعه ما اتحاد و امنیت ملی است. این‌ها مشکلات اصلی ماست و کسی نباید از این‌ها غفلت کند. تا به امروز جامعه اسلامی ما هر لحظه در حال رشد و تقویت بوده و دشمنش رو به زوال و اضمحلال، اما حتی نظامی هم که بر خون ۳۰۰ هزار شهید استوار شده، این نظام هم قابل سرنگونی است اگر مراقبت در بین مردم و مسئولش وجود نداشته باشد. از خداوند متعال می‌خواهیم که این نظام به هدف نهایی خود دست پیدا کند و این پرچم به دست حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->